Οι τηλεπωλήσεις , η τοποθέτηση προϊόντος οι διακοπές για διαφημίσεις αλλά και τα γεγονότα μείζονος σημασίας όπως είναι τα αθλητικά περιλαμβάνονται στο Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύτηκε χθες και ενσωματώνει την Οδηγία 2010/13 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η πράξη αυτή έγινε με καθυστέρηση ενός έτους και ενώ η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ απέρριψε τις επιπλέον προσθήκες που είχε προτείνει η αρμόδια ομάδα εργασίας. Από την οδηγία προϋποθέτει πως η Ελλάδα πρέπει να συντάξει ποια είναι τα γεγονότα μείζονος σημασίας για τους θεατές (πχ τελικόςChampions League, τελικός κυπέλλου Ελλάδας κα.)
Το Προεδρικό διάταγμα προβλέπει πως οι τηλεοπτικοί οργανισμοί δεν επιτρέπεται να μεταδίδουν κατ’ αποκλειστικότητα εκδηλώσεις που θεωρούνται ότι έχουν μείζονα σημασία για την ελληνική κοινωνία ή για την κοινωνία άλλου κράτους μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατά τρόπον ώστε να παρεμποδίζεται η ευρεία πρόσβαση του κοινού. Οι θεατές πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα γεγονότα από τηλεοπτικούς οργανισμούς ελεύθερης λήψης με ολική ή μερική κάλυψη ή αναμετάδοση.
Οι τηλεοπτικοί οργανισμοί, που ασκούν αποκλειστικά δικαιώματα μετάδοσης σε διοργανώσεις μεγάλου ενδιαφέροντος για το κοινό οφείλουν να παρέχουν αδιακρίτως σε άλλους τηλεοπτικούς οργανισμούς που είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα ή σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το δικαίωμα χρήσης σύντομων αποσπασμάτων αποκλειστικά και μόνο για τους σκοπούς των προγραμμάτων γενικής ειδησεογραφίας, με δίκαιους, εύλογους και ίσους όρους . Οι τηλεοπτικοί οργανισμοί πρέπει να επιλέγουν ελεύθερα σύντομα αποσπάσματα από το σήμα του εκπέμποντος την διοργάνωση αναφέροντας τουλάχιστον την πηγή τους Τα σύντομα αποσπάσματα δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα (90) δεύτερα λεπτά της ώρας για κάθε αυτοτελή εκδήλωση ή αυτοτελώς μεταδιδόμενο τμήμα της.
** Προϊόντα μέσα σε σειρές
Η τοποθέτηση «προϊόντος» είναι η νέα τάση στην ευρωπαϊκή τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Με βάση το ΠΔ επιτρέπεται «κατ’ εξαίρεση η τοποθέτηση προϊόντος επιτρέπεται σε κινηματογραφικά ή τηλεοπτικά έργα και σειρές που δημιουργήθηκαν για να διανεμηθούν από υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων, καθώς και σε αθλητικά και σε ελαφράς ψυχαγωγίας προγράμματα, αποκλειστικά και μόνο εφόσον πληρούνται σωρευτικά 3 προϋποθέσεις. Το περιεχόμενό τους και, όσον αφορά στις τηλεοπτικές μεταδόσεις, ο προγραμματισμός τους να μην επηρεάζεται κατά τρόπο που να θίγει την ευθύνη και τη συντακτική ανεξαρτησία του παρόχου υπηρεσιώνοπτικοακουστικών μέσων. Επίσης δεν θα πρέπει να εμπεριέχει ευθεία προτροπή σε αγορά ή μίσθωση προϊόντων ή υπηρεσιών, ιδίως μέσω ειδικών διαφημιστικών αναφορών σε αυτά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες. Τέλος δεν πρέπει να δίνει υπερβολική προβολή σε αυτά τα προϊόντα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου